torsdag 27. september 2012

To små og en festfin

Jeg prøver stadig å få rydda på syrommet, og da er den mest nærliggende løsningen å sy noe av alt dette stoffet ;-)

Av skatter fra den naboens tidligere omtalte kjeller ble det to kjoler i str 2 år.

Øverst et bit av et skjørt, i midten rester av et annet skjørt (eller kjole), nederst fra en ganske heftig gardin. Str 2 år, kr 250,-
 
Øverst to gulrutete brikker, i midten et varmrødt bomullsstoff av ukjent opprinnelse og nederst mer av den samme gardina. Str 2 år, kr 250,-

Og så over til noe helt annet...

For mange år siden tenkte jeg nok at jeg skulle sy noe veldig fint til min egen prinsesse av dette nydelige, hvite stoffet, men det ble det aldri noe av... Nå er det blitt en festfin kjole i str 4 år, som f.eks kan brukes til brudepikekjole. Pris kr 350,-.
Lukning med flate stoffknapper og hempe i nakken

Bærestykket er foret i samme stoff. Jeg har ikke pyntet kjolen siden ønskene kan variere mye når det gjelder farge og utførelse på bånd o.l.
Det finnes mer av dette stoffet dersom det er to (el tre) som skal være brudepike sammen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar