onsdag 22. februar 2012

Rørosmartnan

Rørosmartnan arrangeres hvert år fra nest siste tirsdag i februar til påfølgende lørdag. Dette er den 159. i rekka og den åpna altså i går. Du kan se mange bilder fra åpning og folkeliv her: www.rorosmartnan.no.
Mandag var jeg med på å sette opp Tufsingdalen Husflidslags stand på Apotekerloftet. Vi har fått tildelt ny plass og fikk mye bedre plass til alt vi drar med oss.
 Tirsdagens makker, Eli, klar til dyst. Det er stille før stormen...


Det blir mye strikk; luer, skjerf, sokker og votter - og martnasgjestene lærer aldri. De fryser og handler ullstrikk for å holde varmen.

 Lappeteknikken min i samrøre med elg-forklær, sokker og skjerf.

 Sokker i alle størrelser og varianter - de går unna

 Innimellom alle treproduktene til et par av lagets karer, får rosemalingen min være fargeklatter.
Salget første dagen gikk samla sett bra. Sjøl solgte jeg ikke så mye, men dette er den store dagen for å glane og orientere seg, så det blir nok :-)

Jeg solgte dette settet til ei blid jente på ca 10 år som mer enn villig brukte egne penger på mitt redesign av ei Fanakofte.

1 kommentar:

  1. Ser ut som både den ene og den andre kan finne noe å varme seg på der! Lykke til med salget og ikke minst med prat og kos og folkeliv. Stilig redesign av fanakofta, forresten :). Her har det gått i reparsjon av dynetrekk og bukser

    SvarSlett