lørdag 8. april 2017

Nr 2 av 3 og et forsøk på løpervev



2 av 3 er overbrakt.
Dette er teppe nr to i en serie på tre som skal henge i trappegangen til søster og svoger på Gran Canaria. Det forrige blir hengende i midten (forrige blogginlegg) og dette blir det korteste. Så da gjenstår bare det lengste. De som er kjent i området, ser kanskje at inspirasjonen er hentet fra Las Palmas? Dette ble ferdig til svoger Bjørns 50-årsdag. Hele prosjektet er ment å skulle være ferdig til lillesøsters 50-årsdag om et par år - og ho er jo en tålmodig sjel...


I Tufsingdalen Husflidslag, der jeg er medlem og selger en del av varene mine, har vi ei lita vevstue. Der har det stått en vevstol som var utlånt av et tidligere medlem med løperrenning i. Det har vært lite rift om den de siste åra og vi ble enige om at det ville vært fint å veve ned den renninga og levere stolen tilbake, slik at vi kan sette opp en mindre vevstol som vi i dag ikke har plass til. Jeg har bare vevd matter (filleryer) tidligere og bestemte meg for at dette var min anledning til å teste noe annet. Det ble en test-lapp som kanskje skal få bli pute på setra, tre løpere av tynne filler og en kort løper i ullgarn. Nå er vevstolen levert tilbake og det skal ryddes og vaskes før vi setter opp den andre.

Det er ikke ofte jeg legger ut bilder av ting jeg ikke er fornøyd med, men dette blir nok det eneste jeg lager av denne typen. Jeg er en utålmodig sjel og dette tok for lang tid i tillegg til at jeg ikke synes det ble jevnt nok. Det brune feltet på midten burde vært MYE lengre hvis jeg skulle bruke den til noe fornuftig, men utholdenheten var ikke helt på plass. Men nå har jeg prøvd det...
(Garnet har jeg fått av ei som har slutta med sånt, så jeg brukte de fargene jeg hadde.)

Dette var morsommere og gikk fortere. Tre løpere vevd av tynne strimler av gammelt sengetøy. En er lang nok til kjøkkenbordet, en får kanskje plass på salongbordet og den siste får bli med ut på hagebordet til sommeren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar