søndag 14. februar 2016

Til Rørosmartnan

I "alle" år har jeg stått på stand med husflidslaget jeg er medlem i, men der vi stod har salget gått jevnt og trutt nedover. Derfor bestemte meldemmene i laget at vi skulle ikke på Martnan i år. Jeg hadde stor forståelse for det siden jeg også solgte elendig, men samtidig satt det langt inne å ikke skulle være med når vi har et så gedigent arrangement i umiddelbar nærhet, så da det bød seg en anledning til å prøve noe helt annet, var det bare å hive seg rundt. Det er visst noe med impulskontrollen min også...

Nå har jeg sydd alt remmer og tøy og symaskina kunne holde innimellom andre arbeidsoppgaver (malt litt har jeg også) og i morgen skal det rigges stand. Skal ta bilder av den også og legge ut i løpet av uka. Jeg rakk vel omtrent 1/3 av det jeg hadde tenkt, men det får stå sin prøve. Martna blir det okke som.

Tradisjonell start; log cabin i lilla og hvitt...

...rosa og hvitt...

... og rosa og grått. Der fikk jeg tatt en skikkelig jafs i eskene med lilla og spesielt rosa rester.    



Nytt, morsomt mønster å sy; Island Chain. Grønt og beige...

...grått og turkis...

... og gult og hvitt. 
Litt gjenbruk av dongeri og håndarbeide må også være med.

Hekling og broderi
Litt spenstigere dongerikombinasjon med sjokkrosa...

... og orange. (Fargen er ikke så gul i virkeligheten)
To vårlige løpere.
Disse bør jeg få solgt for jeg får nok ikke bruke dem hjemme. Gubben syntes de var "krevende" med den remsa på skrå i midten...

Enkel, men spenstig.
Ja, blir det ikke vår med disse, blir det aldri...

En litt enklere utgave
Og barneklærne jeg la ut i januar skal også få være med til Røros og alt jeg har liggende fra tidligere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar