mandag 23. desember 2013

Jul i vårt hus

Jeg er fanatisk julevenn med tradisjoner og julepynt i bøtter og spann. Vi er ikke hjemme i julehelga i år, men pynten er på plass og venter på oss når vi kommer hjem.
Like før vi reiste tok jeg noen bilder som jeg tenkte kunne være mitt lille julebidrag. Noen av dem ble litt blasse, men det skal være mulig å få et inntrykk av at julefargen hos oss er rød (hvit jul har vi ute) og at nissene er i mindretall i forhold til engler og den slags.
Om morgenen bittelille julaften så det sånn ut på tunet på Engåvollen. Hvit jul ute - rød inne :-)

 
Velkommen inn!





Jul på kjøkkenet
 
 
Det er far i huset som kjøper juletre og han omtales av selgeren som en "interessant kunde". Hans hovedkriterium er at stammen ikke skal synes - resten får bli som det blir. Deretter har mor en tilsynelatende målsetting om å skjule hele treet i juletrepynt. Ikke noe moderne og stilrent her, men en salig blanding av arvet, laget og kjøpt pynt - og det kan aldri bli for mye!
 
Julekrybbe i bokhyllehjørnet

Englekoret er en broket forsamling som vokser litt for hvert år

Jul i sofakroken

Julepynt fra ungene gikk i skole og barnehage - samlet i eget galleri

Gledelig jul til alle som følger med meg der ute!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar