lørdag 26. januar 2013

Mer dongeri

Denne uka har det blitt mer dongeri-gjenbruk etter en dag foran pc'en og en dag med brødbakst. Må jo sørge for at familien får sitt daglige brød ;-)

Nå kjenner jeg at kreativiteten på dongeri er litt på hell, så nå spørs det om resten skal få ligge en stund - hvis ikke jeg kommer på  noe veldig lurt i løpet av helga... I dag skulle jeg egentlig være litt kreativ på egne vegne, men plutselig ble det så mildt og ganske klart, så da måtte det bli en liten skitur i stedet :-)
Gubben er ellers noe skeptisk til å legge gamle dongeribukser på bordet ;-)

Løper 112x41 cm. Alt det blå stoffet er forholdsvis tynn dongeri. Innimellom litt lyst stoff med og uten roser. Det er ikke bare vidvinkelen sm får det til å se ut som dongeristoffet er bredere i den ene enden i noen av stripene. Pris: 375,-
Jeg syntes heklepynten gjorde susen på denne. Det var små biter som sikkert skulle vært en del av noe større en gang og nå ble de da det til slutt - om enn ikke sånn som håndverkeren hadde tenkt ;-)
Jeg ble så fornøyd med denne at jeg tror jeg må lage noe liknende som er langt nok til kjøkkenbordet vårt.

Gjenbruksdongeri i kombinasjon med flere lekre, blågrønne stoffer med trykk i gull og varme farger.
Ganske liten og nett, 82x34 cm. 235,-

Gjenbruksdongeri og heftig oransje, 80x40 cm, 290,-
Den turkise kanten tar opp de små turkise prikkene i det oransje stoffet.

Gjenbruksdongeri og mørkerødt stoff med små, hvite hjerter, 1mx40cm. 375,-
Det ble i grunnen nok mønster, så den hvite kanten fikk både lyse opp og roe det ned.

Helt til slutt ble det enda et par "poser" - denne gangen foret med mørkebrunt stoff med knappe-møsnter. Den største er 22cm høy og koster 100,-. Den minste er 14,5cm høy og koster 75,-




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar