fredag 26. oktober 2012

Gjenbruk til lys(t)

Jeg er storforbruker av stearinlys og trives med gjenbruk. Hva er vel da mer naturlig enn å samle restene, sortere dem etter farge og støpe nye et par ganger i året? I tillegg er det endel mennesker i min nærhet som synes det er greit å kvitte seg med restene sine hos meg :-). Mange av lysa bruker jeg sjøl, men den del blir også gaver til familie og venner.
 
Høstens runde med smelting og støping er akkurat avslutta og nå sitter jeg her og gruer meg litt til å rydde opp og vaske bort sølet mens det piper rundt hushjørnene og snøen driver i alle retninger - rett buvær allerede i slutten av oktober. Fint vær å være inne og fyre i ;-)

90 ferdigstøpte lys på kjøkkenbenken + ett i forma. Alt støpt av stumper og rester bortsett fra de hvite som er en blanding av rester og ny stearin + parafinvoks som jeg fikk av min kjære svoger etter en opprydding.
 

Moro med farger - her er det nok til både advent og jul. De blå lysa har fått litt tilsatt farge, ellers er alt bare sortert etter farge (rødt, lilla, grønt, lime osv) og så blir de som de blir. Av og til ønsker jeg meg en lysere farge og da har jeg alltids nok hvite rester å blande inn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar