tirsdag 9. oktober 2012

Flere gjenbrukskjoler - str 6 år denne gangen

Jeg har fått spørsmål om jeg hadde kjoler i str 6 år også etter at jeg viste fram de to i str 2 år. Så her kommer det to stykker. En i de samme varme fargene som sist - sjøl om ingen av disse gjenbrukskjolene blir helt like - og en prinsessekjole i rosa.
Det er ikke alltid like lett å definere innholdet i disse stoffene, men alle brukte stoffer er vasket på 40 grader.
 
Pris: 250,- pr stk

Gjenbruk i str 6 år: Øverst en gulrutete duk, i midten gardin med tulipaner og blå blomster, nederst en rest fra et tidligere prosjekt (nytt stoff). Dette er nok bare rene bomullsstoffer.


Utvalget i rosa gjenbruksstoffer var litt magert, siden jeg har laget filler til ryer av det meste av det jeg hadde. De skal ligge i sterstua som er rosa og grå - bilder følger siden :-)

Rosa drøm for små prinsesser. Ermene og den mellomste rosa biten er egentlig ikke gjenbruk, men fra restekassa hos en skredder i Thailand der mine foreldre og andre familiemedlemmer fornyer garderoben når de er der. Det nederste stykket er fra våre 80-talls stuegardiner som ble veldig umoderne før de i det hele tatt rakk å se litt brukt ut...


Da jeg skulle sy prinsessekjole, visste jeg hvilket stoff jeg måtte begynne med. Det fikk plass på bærestykket foran, men var ikke stort nok til begge sider. Nydelig blankt i rosa og sølv:-)


Bærestykket bak er fra ei tynn rosa jakke i str 10 år som noen sikkert var veldig stolt av en gang på 80-tallet ;-)
 

1 kommentar:

  1. Begge solgt i løpet av en halv time :-)
    Håper den lille prinsessa blir fornøyd!

    SvarSlett