torsdag 3. januar 2019

Avsløring av noen av julegavene

Godt nytt år - og takk for følget i 2018!
Mye av det jeg lagde i desember skulle være julegaver, så det kunne jeg jo ikke vise fram. Og en del av det ble det aldri bilde av, desverre...

De gamle rosemalte postkassene våre truet med å gå fullstendig i oppløsning, så i sommer bestilte jeg nye av en "nabo". Før jul fikk jeg endelig malt dem samtidig som det jeg viste fram i desember. Så nå har både vi og de to nærmeste naboene nye postkasser som vi får tro varer minst like lenge som de gamle. Naboene fikk dem henholdsvis som delt julegave og som jule- og bursdagsgaver for et par år.
Dress til lille Ludvig til jul, str 74


Tynn genser til 6 år gamle Sebastian som spiller fotball.

To t-skjorter med litterære vinyltrykk til en "litt" større kar. Med to meter på sokkelesten er det ikke bare-bare å finne lange nok t-skjorter, så det er greit at mot syr noen, tror jeg. Det ser forøvrig ut som han er like begeistra for kameraer som mora...



For flere år siden kom mamma med en brodert juleduk etter min mormor, som desverre hadde fått to stygge, brente hull langt innpå. Den var ubrukelig som den var, men det meste var jo fortsatt fint. Planen var å klippe den fra hverandre og sy noe annet av den. Jeg har tatt den fram hver høst, sett på den, grubla litt, sukka litt og lagt den tilbake. Men nå ble det endelig løper til mamma til jul av litt av den.


Det blir strikka noen julekuler før hver jul og juletreet mitt har ikke plass til flere, så da blir de små julehilsener til venner eller blir med i en gave jeg synes kan trenge litt ekstra.

Jeg sydde også kjole, genser og t-skjorte med HP-sitat til Sara og klesposer av sengetøy til noen andre i familien, men det ble som sagt ikke bilder av alt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar