fredag 11. oktober 2013

Trekk til nettbrettet

Jeg er plutselig blitt den heldige eier av et nettbrett og på mandag skal det få være med meg på høstferie. Da trengs litt påkledning må vite ;-)
 
Det er jo en grei anledning til å teste ut omslag til den slags. Tidligere har jeg sydd til iPad av rester av Rørospledd som jeg kjøpte på Røros Tweed, men denne gangen hadde de ingen biter som var brede nok, så da måtte jeg finne andre løsninger.
 
Foreløpig er det blitt to utgaver. Jeg ble ikke helt fornøyd med noen av dem, så jeg beholder dem sjøl, men nå tror jeg at jeg vet hvordan de egentlig skal være. Så når jeg kommer hjem fra høstferie, blir det kanskje ei råd med å sy noen for salg også.

Den første ble i diverse høstlige stoffer med knapper på. Litt trang, men går akkurat.
Baksiden

Den andre ble i dongeri og noen lyse stoffer. En bit hekla mellomverk ble kutta i to og fikk også være med. Lukket med magnetlåser. Litt romslig + at lukkeflappen ble litt snau.

Nå er jeg blitt enig med meg sjøl om størrelse, neste forsøk blir med borrelås og så får vi se om Engrosa blir fornøyd med det. Og kanskje en utgave med lukning i enden?
Ellers er det jo bare fantasien som setter grenser for farger og mønstre, så her kan det bli mye moro. Fin måte å bruke stoffer som ikke passer til så mye annet og smårester ;-)


Jeg bør vel sy til både iPad og nettbrett (størrelsen er dessverre ikke helt den samme...) og prisen vil antakelig ligge på ca 150,-
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar